Emma + glasögon = ???


Idaag var jag hos optikern för första gången nånsin för mig.
Kollade om jag var närsynt eller nått sånt.
Fick först göra ett syn test som jag bara behövde kolla i nått hål och kollade då på ett hus.
Tänkte först att det var ett knäpp sätt att kolla synen. Men sen när hon var klar så sa hon: så nu ska jag hämta Optikern. Tyckte väl det var liite för enkelt för att vara en synundersökning.
Gick väl sådär på själva undersökningen. blev tvungen att kolla på flera olika bilder och några kunde jag inte se ett skit på o.O
har aldrig sett så dåligt som jag såg då.
När vi va klara så s hon: ja du har en relativt bra syn
eeehhh Jotack märkte ju det tänkte jag -.-'
kände mig fan som en blind fladdermus efter det.
Men det visar sig att jag ska ha läsgladögon för att det kommer inte hjälpa med att tränabort det "/
Men jaja
Så jag och mamma ska dit någon dag och beställa glaögonen. Har redan valt ut ett par bågar men hon sa man kan få ett extra par.
så ska ta med mamma förhoppnings vis snart.
Är trött på att jag ska behöva få ont i ögonen när jag läser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0